۱۳۸۹ مهر ۵, دوشنبه

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت از ارزان شدن داروی وارداتی (آونکس) بیماران ام اس خبر داد

دکتر احمد شیبانی در خصوص پیگیریهای وزارت بهداشت در مورد ارزان شدن داروی خارجی "آونکس" برای بیماران ام اس اعلام کرد : وزارت بهداشت به دنبال اعتراض بیمارانی که از این نوع دارو استفاده می کنند، با رایزنی هایی که انجام داد توانست قیمت این نوع دارو را پایین بیاورد.
چندی قبل برخی از خانواده های بیماران ام اس خواستار پاسخگویی وزارت بهداشت به گرانی 200 هزار تومانی قیمت داروی خارجی آونکس شدند. قیمت این داروی وارداتی از 220 هزار تومان به 420 هزار تومان رسید که این میزان پرداخت برای مصرف یک ماه بیماران مبتلا به ام اس است.
شیبانی با تاکید بر حمایت از داروهای تولید داخل گفت: با توجه به اینکه داروی ایرانی "سینووکس" از نظر کمی و کیفی پاسخگوی نیاز بیماران است و برای حمایت از تولید داخل، یارانه داروی داخلی و خارجی این بیماران یکسان شده است.
معاون غذا و داروی وزارت بهداشت در عین حال تصریح کرد: وزارت بهداشت تصمیم گرفت برای آن دسته از بیمارانی که به دنبال یکسان شدن یارانه داروی وارداتی و تولید داخل قادر به پرداخت قیمت داروی خارجی نیستند قیمت این دارو را به میزان قابل توجهی پایین بیاورد.
شیبانی با تاکید بر اینکه هم اکنون قیمت داروی ایرانی و خارجی ام اس تفاوت چندانی ندارد، افزود: مقداری از این کاهش قیمت توسط شرکت وارد کننده و تولید کننده داروی آوانکس انجام شد و مقداری هم از یارانه دارو اصلاح شد تا مشکلی در تهیه این دارو برای بیماران وجود نداشته باشد.
.
قابل توضیح است که هنوز قیمت جدید این دارو رسما اعلام نشده است .
مرتبط با موضوع : اعتراض بیماران ام اس به گران شدن داروی خارجی

۱۳۸۹ مهر ۲, جمعه

ماهانه 13نفربه بيماران MS استان مرکزي افزوده مي شود

  با افزايش فزاينده بيماري MS در استان مرکزي، ماهانه ۱۳ نفر به آمار مبتلايان، افزوده مي شود.
رئيس هيئت مديره انجمن بيماران MS در استان مرکزي آخرين آمار را تا پايان مرداد ماه ۸۰۰ نفر مبتلاي ثبت نام شده در اين انجمن اعلام کرد و گفت: تعداد بيماران به صورت نگران کننده اي در استان در حال افزايش است 
«پيغمبرزاده» با اشاره به اين که برخي از اين بيماران يا به استان هاي ديگر مراجعه مي کنند و يا هنوز شناسايي نشده اند آمار مبتلايان را بيش از اين پيش بيني کرد. وي از فعال بودن ۳ مرکز در شهرهاي اراک، ساوه و دليجان در استان براي خدمت رساني و رسيدگي به مسير درمان اين بيماران خبر داد و اظهار داشت: ساوه، با دارا بودن ۶۰ بيمار بالاترين آمار را در شهرهاي استان دارد که با توجه به نزديکي اين شهر به قم با حمايت يک خير، بيماران ساوه اي نيازهاي دارويي خود را از شهر قم از طريق اين خير دريافت مي کنند. 
وي هزينه هاي درماني بيماران MS را بسيار بالا دانست و گفت: با توجه به اين که استان مرکزي بالاترين آمار کشوري را دارد با پي گيري هاي انجمن و حمايت مسئولان استاني، استان مرکزي تنها استان کشور است که بيماران مي توانند داروهاي مورد نياز خود را با ۵۰ درصد تخفيف دريافت کنند. وي قيمت داروهاي ضروري اين بيماران را شامل آمپول بتافروم ۸۱ هزار تومان، ربيف ۶۶ هزار و رشيرن ايراني ۵۴ هزار تومان اعلام و تصريح کرد: حدود يک سال و نيم است که بيماران استان براي دريافت اين داروها نصف قيمت را پرداخت مي کنند.وي استرس و فشارهاي روحي، تغييرات جغرافيايي، عفونت هاي دوران کودکي و عامل وراثت را ازجمله علل ابتلا به اين بيماري برشمرد.

۱۳۸۹ شهریور ۱۴, یکشنبه

ستاندار فارس: وضعيت بيماران ام اس و تالاسمي در فارس نگران كننده است


احمد زاده گفت: متاسفانه در برخي از بيماري هاي خاص مثل ام اس ، تالاسمي و هموفيلي در استان فارس يك وضعيت نگران كننده اي را احساس مي كنيم. 
به گزارش جنوب نیوز از شیراز، دكتر روح الله احمدزاده روز شنبه در حاشيه جلسه رسيدگي به مسايل و مشكلات بيماران تالاسمي در گفت و گو با خبرنگاران افزود : خواه ناخواه بيماران خاص مثل ام اس ، تالاسمي و هموفيلي بايد در مقايسه با بيماران عادي از امكانات و تجهيزات و خدمات بيشتري به واسطه شرايط خاص بيماري ها برخوردار شوند.
وي اظهارداشت : در جلسه اي كه در خصوص بيماران ام اس داشتيم تصميماتي خوبي براي ساخت و تجهيز ساختمان هاي مورد نياز اين بيماران و توسعه خدمات ويژه اين بيماران گرفته شد.
احمدزاده با بيان اين مطلب كه حدود دو هزار و 300 بيمار تالاسمي و هموفيلي در استان فارس داريم افزود: در زمينه حمايت از اين بيماران مقرر كرديم كه در كوتاه مدت يكي از طبقات بيمارستان هاي شيراز را كه متعلق به دانشگاه علوم پزشكي شيراز باشد ظرفيت خدماتي آن را افزايش دهيم و فضاهايي را ايجاد كنيم كه برخي خدمات با كيفيت بيشتري ارايه شود.
استاندار فارس گفت : همچنين در جهت ارايه برخي يارانه ها و كمك ها به برخي از خدمات بيمارستاني مثل فيزيوتراپي و دندانپزشكي براي بيماران تالاسمي و هموفيلي مقرر شد اين بيماران مشمول حمايت هاي خاص دولتي قرار گيرند.
دكتر احمدزاده اظهارداشت : در استان فارس دولت سالانه براي بيماران تالاسمي حدود 17 ميليارد تومان و سرجمع 30 ميليارد تومان خدمات مختلف اعم از خدمات بيمارستاني و دارويي پرداخت مي كند و اين نشان از عزم جدي دولت براي حمايت از بيماران خاص در استان فارس مي باشد.
وي افزود : همچنين مقرر كرديم كه با عمل به مصوبه هيات دولت در سفر دوم رييس جمهوري به فارس مبني بر ساخت و تجهيز يك مركز درماني ويژه بيماران تالاسمي كه در واقع اعتباري بالغ بر 400 ميلون تومان از نهاد رييس جمهوري و 300 ميليون تومان هم توسط وزرات كشور بايد داده شود اين مركز ايجاد شود.
احمدزاده ادامه داد : براي ساخت اين مركز زمين آن توسط شهرداري شيراز درنظر گرفته شده و قرار شد حدود 300 ميليون تومان نيز از اعتبارات استاني در سال آينده به اين امر اختصاص پيدا كند كه با اعتباري حدود يك ميليارد تومان دانشگاه علوم پزشكي فارس وارد مذاكره با پيمانكار شود و ظرف يكسال كار ساخت و تجهيز اين مجموعه درماني ويژه بيماران تالاسمي انجام شود
استاندار فارس در ادامه ضمن تشكر از دانشگاه علوم پزشكي شيراز گفت : از زماني كه طرح غربالگري در خصوص بيماران تالاسمي و هموفيلي در استان فارس در حال انجام است ما با يك روند بسيار خوبي در كاهش بيماران تالاسمي مواجه هستيم به طوري كه امروز اين بيماري در فارس در حال كنترل است و نزديك به صفر رسيده است.
احمدزاده همچنين با اشاره به وضعيت اشتغال بيماران تالاسمي در استان فارس افزود : در خصوص اشتغال بيماران تالاسمي مقرر كرديم كه مديركل اجتماعي استانداري فارس به كليه صنايع استان مكاتبه اي را انجام دهد و با توجه به شرايط خاص اين بيماران كه امكان كاريابي براي آنان دشوار است صنايع استان به ياري اين بيماران بشتابند و از طريق فراهم كردن يك موقعيت شغلي در هر صنعت در اين امر خداپسندانه دخيل شوند..