۱۳۸۹ فروردین ۲۹, یکشنبه

در هفدهمين كنگره بين‌المللي بيماري‌هاي مغز و اعصاب ايران دستاوردهاي جديد پيشگيري و درمان سكته‌ مغزي و ام اس معرفي مي‌شود

جديدترين دستاوردهاي پزشكي در زمينه پيشگيري و درمان سكته‌هاي مغزي، "ام اس " و "سردرد " در "هفدهمين كنگره بين‌المللي بيماري‌هاي مغز و اعصاب " (نورولوژي) ايران معرفي مي‌شود.
محمدرضا قيني، دبير علمي اين كنگره گفت: در اين كنگره همچنين يافته‌هاي نوين در زمينه تشنج، سر درد، بيماري‌هاي عضله و اعصاب محيطي، اختلالات حافظه و بيماري آلزايمر، بيماري‌هايي كه سبب اختلالات حركتي مي شوند مانند پاركينسون ارائه مي‌شود.
وي ادامه داد: در هفدهمين كنگره بين‌المللي نورولوژي بيش از 700 نفر از متخصصان مغز و اعصاب، متخصصان راديولوژي به ويژه در بخش‌هاي نوروراديولوژي و گروهي كه در درمان اختلالات عروقي مغز به كمك راديولوژي به فعاليت مشغول هستند به همراه متخصصان توانبخشي و پزشكان عمومي علاقه‌مند به حوزه مغز و اعصاب شركت خواهند كرد.
به گفته قيني در كنگره امسال عمدتاً به رشته‌هايي كه طي يكي دو سال اخير در آنها دستاوردهاي نوين علمي و پژوهشي صورت گرفته پرداخته و از طرح مسائل قديمي پرهيز خواهد شد كه مهمترين آن بررسي سكته‌هاي مغزي و ام اس با عنوان آنچه در يكسال اخير اتفاق افتاده است.
وي ادامه داد: به دليل مورد بحث بودن بعضي از زمينه هاي موجود ميان متخصصان رشته مغز و اعصاب در زمينه عنوان برخي بيماري‌ها و حتي روش‌هاي تشخيص و درمان آنها در كنگره امسال براي رسيدن متخصصان به اشتراك نظر در مورد زمينه هاي مورد بحث، جلسه پرسش و پاسخ ميان سخنرانان و شركت كنندگان برگزار مي‌شود.
قيني ادامه داد: تاكنون مهمانان خارجي از كشورهاي فرانسه، بلژيك و لبنان براي حضور در اين كنگره اعلام آمادگي كرده‌اند كه در ميان آنان پروفسور "موره " از فرانسه كه يكي از معروفترين متخصصان صاحبنظر در زمينه درمان بيماري هاي عروقي مغز است به چشم مي‌خورد.
دبير علمي هفدهمين كنگره بين‌المللي بيماري‌هاي مغز و اعصاب يادآور شد: همزمان با كنگره امسال نمايشگاه جانبي‌ شركتهاي دارويي و تجهيزات پزشكي برپا مي‌شود.
وي گفت: در اين كنگره همچنين عصر هر روز كارگاه‌هاي آموزشي با عنوان روش‌هاي تشخيصي در بيماري‌هاي عروق مغزي، درمان برخي اختلالات حركتي و روش‌هاي تشخيص بيماري‌هاي عصب و عضله برگزار مي‌شود. 

هیچ نظری موجود نیست: