۱۳۸۹ خرداد ۴, سه‌شنبه

300 ‌بيمار مبتلا به ام.اس در استان زنجان شناسايي شد

مديرعامل انجمن حمايت از بيماران ام.اس ‍‌زنجان گفت: ‌300 ‌بيمار مبتلا به ام.اس در استان زنجان شناسايي شد.به گزارش خبرگزاري فارس از زنجان اسماعيل رحماني بعد از ظهر امروز در بازديد از دفتر خبرگزاري فارس در زنجان به مناسبت فرا رسيدن روز جهاني ام.اس اظهار داشت: خبرگزاري فارس تعامل خوبي در حوزه سلامت با دستگاه‌هاي مسئول حوزه سلامت و به ويژه دانشگاه علوم پزشكي استان دارد.


وي با اشاره به اينكه خبرگزاري فارس توانسته است در حوزه سلامت عملكرد موفقي داشته باشد تصريح كرد: انعكاس اخبار حوزه سلامت خبرگزاري فارس در مطبوعات و رسانه‌هاي استان به خوبي مشاهده مي‌شود.

مشاور رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان زنجان در ادامه به عملكرد مناسب و موفق خبرگزاري فارس طي هفته سلامت اشاره كرد و گفت: در طول هفته سلامت خبرگزاري فارس در استان زنجان با پوشش مناسب اخبار حوزه سلامت ياريگر دانشگاه علوم پزشكي استان در زمينه گسترش پيام‌هاي بهداشتي بود.

وي در ادامه با اشاره به آمار رو به رشد مبتلايان به ام.اس در جهان تصريح كرد: آمار مبتلايان به ام‌.‌اس روز به روز در حال افزايش است و اين رشد نگران كننده است.

رحماني با بيان اينكه 300 نفر بيمار مبتلا به ام.اس در استان زنجان شناسايي و براي آنها تشكيل پرونده شده است، خاطر نشان كرد: تعداد مبتلايان بيش از اين تعداد است و به علت جديدالتاسيس بودن اين انجمن غربالگري صورت نگرفته است.

وي با بيان اينكه تخمين زده شده است 40 تا 50 هزار نفر در كشور به اين بيماري مبتلا هستند ادامه داد: اين آمار در دنيا حدود 5/2 تا 3 ميليون نفر است.

مديرعامل انجمن حمايت از بيماران ام.اس استان زنجان با اشاره به اينكه بيماري ام.اس افراد با سنين 18 تا 40 سال را درگير مي‌كند كه جمعيت فعال جامعه محسوب مي‌شوند، افزود: بيماري ام.اس همه قشرها را شامل مي‌شود اما ظهور و بروز اين بيماري در زنان دو تا سه برابر مردان است.

در ادامه اين ديدار رئيس هيئت مديره انجمن حمايت از بيماران ام.اس استان زنجان با خوب ارزيابي كردن فعاليت‌هاي اين انجمن گفت: با توجه به اينكه اين انجمن جديدالتاسيس است اما اقدامات مناسبي را در راستاي حمايت از بيماران انجام داده است.

در ادامه سرپرست خبرگزاري فارس در استان زنجان گفت: حوزه سلامت يكي از حوزه‌هاي فعال خبرگزاري فارس در استان زنجان است.

قنبر رسولي با بيان اينكه حوزه سلامت با سلامتي مردم درگير بوده و از اهميت بالايي برخوردار است، اظهار داشت: به دليل حساسيت اين حوزه تلاش مي‌كنيم در اين حوزه تخصصي كار كنيم و در حال حاضر يكي از خبرنگاران به صورت تخصصي در اين زمينه فعاليت مي‌كند.

وي افزود: اميدواريم تلاش‌هاي صورت در حوزه اطلاع رساني بتواند در ارتقاي سلامت جامعه مثمر ثمر واقع شود.

سرپرست خبرگزاري فارس در استان زنجان با تقدير از تلاش‌هاي حمايت از بيماران ام.اس استان زنجان افزود: تلاش در راستاي حمايت و كمك به سلامت مردم و به ويژه بيماران نيازمند از جمله اقدامات شايسته و خداپسندانه در جامعه است.

دریافت خبر از دنیز عزیز

هیچ نظری موجود نیست: