۱۳۸۹ خرداد ۹, یکشنبه

مدير عامل جمعيت ام.اس استان زنجان: بيش از 300 نفر در استان زنجان مبتلا به بيماري ام. اس هستند

اسماعيل رحماني در گفت و گو با خبرنگار «شبكه خبر دانشجو» در زنجان، گفت: حدود دو ميليون و 500 هزار نفر در جهان مبتلا به بيماري ام. اس هستند كه از اين تعداد، حدود 30 تا 40 هزار نفر در ايران و در استان زنجان با بررسي مقدماتي 300 تا 400 نفر به اين بيماري مبتلا هستند و با گذشت زمان نيز آمار مبتلايان رو به افزايش است.

وي با بيان اينكه با وجود تحقيقات فراوان بر شناسايي علل دقيق بروز اين بيماري هنوز علت اصلي آن در هاله اي از ابهام باقي مانده است، اظهار داشت: اين بيماري يك بيماري مزمن (دراز مدت) است كه نواحي متعددي از سيستم عصبي مركزي (مغز و نخاع) را گرفتار كرده و باعث تخريب و سخت شدن بافت عصبي در ناحيه مبتلا شده و در نتيجه اختلال در ارسال و دريافت پيام هاي عصبي مي شود.

مدير عامل جمعيت ام. اس استان زنجان افزود: اختلالات حسي، گفتاري، بينايي، خستگي، اختلالات جسمي و حركتي، تعادلي، گوارش، درد، افسردگي و فلج اندام ها از پيامدهاي عمده بيماري ام. اس هستند.

رحماني اين بيماري را در مناطق سردسير و معتدل شايعتر دانست و عنوان كرد: معمولا سن شايع اين بيماري نيز از 20 تا 40 سالگي بود كه در خانم ها نسبتا 2 تا 3 برابر مردان رخ مي دهد.

وي با اشاره به سياست ها و خط مشي هاي جمعيت ام. اس در سال جاري تصريح كرد: تحت پوشش بردن كامل بيماران به خدمات بيمه پايه و تكميلي، ارائه خدمات پزشكي (دارو و درمان) به بيماران نيازمند به صورت رايگان با تشخيص كميته امداد، ارائه مداوات رايگان فيزيوتراپي، روان درماني، مشاوره حقوقي و ورزش درماني از طريق همكاران افتخاري اين جمعيت از جمله سياست ها و خط مشي هاي جمعيت ام. اس در سال 89 است.

مدير عامل جمعيت ام. اس استان زنجان همت بلند نيكوكاران و نگاه خير انديشي استان زنجان را با توجه به آمار بالاي اين بيماري و اينكه اغلب مبتلايان جوانان، باهوش و مستعد هستند را از ضرورت تاسيس چنين جمعيتي عنوان كرد.

رحماني همچنين در جهت هر چه بالا بردن خدمات كمي و كيفي به بيماران ام. اسي را خواستار و حمايت مسئولان در اين زمينه شد

هیچ نظری موجود نیست: