۱۳۸۹ خرداد ۴, سه‌شنبه

هزینه های بستری ناشی از بیماری ام اس در مازندران قابل پرداخت است

ساری - خبرگزاری مهر: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: توانبخشی و بستری ناشی از بیماری ام اس در مازندران قابل پرداخت است.به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی ناصحی صبح سه شنبه در مراسم روز جهانی ام اس در ساری افزود: هزینه فرانشیز خدمات تشخیصی شامل انجام ام ار آی مغز و نخاع، انجام آزمایشات مغزی و نخاعی، انجام آزمایش پتانسیل برانگیخته بینایی و خدمات توانبخشی به صورت بستری و سرپایی در کلینیکهای ام اس وابسته به مراکز درمانی دانشگاهی و خدمات بستری بیماران در مراکز آموزشی درمانی که به دلیل درمان حملات بیماری صورت می گیرد قابل پرداخت خواهد بود.


وی خاطرنشان کرد: داروی سینووکس به بیماران به صورت رایگان پرداخت شده و اثر داروی سینووکس بر اساس تحقیقات بعمل آمده برابر با داروی مشابه خارجی آن است.

وی افزود: 50 درصد هزینه فرانشیز داروهای ربیف و رسیژن از طریق دانشگاه پرداخت خواهد شد.

ناصحی با اشاره به مشکلات مراکز پخش داروهای ام اس در گذشته خاطرنشان کرد: از دو سال قبل مشکلات پخش داروهای ام اس برطرف شده و در مراکز 13 آبان ساری، بیمارستان امام رضا (ع) آمل، طالقانی چالوس، شهید رجایی تنکابن و داروخانه های دکتر فرهادی قائمشهر، دکتر نصراللی محمود آباد و دکتر احمدیان ساری به بیماران ام اس توزیع می شود .

وی از وجود 900 بیمار مبتلا به ام اس در مازندران خبر داد و افزود: 585 نفر از این بیماران داروی ام اس مصرف می کنند که 350 نفر آنان سینووکس و اوونکس مصرف کرده و 142 نفر آنان بتا فرون دریافت می کنند.

ناصحی افزود: تمام بیمارستان هایی که پزشک متخصص مغز و اعصاب دارند آماده ویزیت این نوع بیماران هستند و علاوه بر این کلینیک تخصصی بیماری ام اس در بیمارستان بوعلی سینا ساری به این بیماران خدمات ارائه می کند .
دریافت خبر از دنیز عزیز

هیچ نظری موجود نیست: