۱۳۸۹ خرداد ۱۹, چهارشنبه

ورزش در جلوگيري از پيشرفت بيماري ام اس موثر است

مدير‌عامل جمعيت حمايت از بيماران MS استان زنجان گفت: ورزش عامل مهمي در جلوگيري از پيشرفت بيماري MS محسوب مي‌شود.اسماعيل رحماني  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: در بسياري از شواهد علمي اعتقاد بر اين است كه ورزش مي‌تواند در پيشگيري از پيشرفت بيشتر بيماري كمك كند.
وي با بيان اينكه تمرين‌هاي ورزشي در بيماران بايد مرتب و منظم باشد، افزود: ورزش در كمك به بيماران MS كه مشكل تعادلي دارند، بسيار موثر است.
مدير‌عامل جمعيت حمايت از بيماران MS استان زنجان با اشاره به اينكه تمرين‌هاي ورزشي ملايم و منظم براي ذهن و جسم اين‌گونه از بيماران مفيد است، اذعان داشت: ورزش و تحرك تاثير مثبتي در تامين سلامت بيماران مبتلا به MS به دليل عدم تحرك و افزايش چاقي دارد.
وي با اشاره به اينكه نوع ورزش بيماران MS بايد بر اساس مشكلات حركتي آنها انتخاب شود، ابراز داشت: اين بيماران بايد رشته ورزشي خاصي را انتخاب كنند كه موجب آسيب به آنها نشود.
رحماني در ادامه ورزش‌هاي آبي را براي سلامت بيماران مبتلا به MS بسيار موثر عنوان كرد و گفت: ورزش‌هاي آبي همچون شنا و تمرينات كششي و راه رفتن در آب براي بيماران مبتلا بهMS بسيار سودمند است.
وي با بيان اينكه بيماران مبتلا به MS در هر سطح از بيماري كه باشند مي‌توانند فعاليت حركتي متناسب با شرايط خود را داشته باشند، خاطرنشان كرد: بهترين نوع ورزش در بيماران MS پيشرفته، مجموعه‌اي از حركات مفاصل و كشش عضلاني به همراه ورزش‌هاي قدرتي خاصي است كه مي‌تواند مورد توجه قرار گيرد.
مدير‌عامل جمعيت حمايت از بيماران MS استان زنجان با اشاره به اينكه طي بررسي‌هاي انجام گرفته اين بيماري به سرعت در حال رشد است، افزود: 40 هزار نفر در كشور به اين بيماري مبتلا هستند.
وي با اشاره به اينكه با گذشت زمان تعداد آمار مبتلايان رو به افزايش است، ابراز داشت: شناخت و آگاهي از عوامل بروز اين بيماري مي‌تواند در جلوگيري از پيشرفت بيشتر اين بيماري موثر باشد.

هیچ نظری موجود نیست: