۱۳۸۹ خرداد ۲۲, شنبه

با تغییر الگوهای زندگی دچار بیماری ام اس نشوید

زندگی بدون استرس به همراه ورزش، رژیم غذایی و مدیریت درست نسبت به زندگی می تواند بسیاری از بیماری ها و از جمله بیماری ام اس را دور کند .فرشته اشتری دانشیار دانشگاه گفت :بیماری ام اس یک بیماری دستگاه عصبی مرکزی بوده که سیستم عصبی مرکزی شامل نخاع ومغزرا درگیرمیکند که دراین قسمت ها پلاک هایی ایجاد میشودو با مرورزمان این پلاک ها بیشترشده ونهایتا سیستم ایمنی شما قسمتی از بدنتان را مانند جسم خارجی تصور کرده وبه آن حمله میکند.
وی گفت:این بیماری به صورت رفت و برگشت عمل می کند که تعداد و دفعات این رفت و برگشت ها بستگی به جای قرار گرفتن پلاک ها دارد.
وی اضافه کرد:بیماران به دودسته در این بیماری تقسیم بندی می شوند:بیمارانی که از طریق بینایی مورد حمله قرار می گیرند ودسته دوم بیمارانی هستند که ازطریق پاها مورد حمله قرار می گیرند.
وی افزود:ازجمله نشانه ها وعلایم این بیماری می توان به :دوبینی،مورمورشدن انگشتان دست وپا،بی حس شدن وکرخ شدن بعضی انگشتهای دست وپا،کاهش قدرت وسرگیجه،عدم هماهنگی اعضاء خصوصاّ در هنگام راه رفتن،اشاره کرد.
وی ادامه داد:درصورتی که بیماری به موقع تشخیص داده شود می توان آن را درمان وجلوی پیشرفت بیماری را گرفت .
دکتراشتری توضیح داد: با پیشرفت بیماری میزان رفت و برگشت حمله ها کم ترشده و علایم وخیم تر وهرچه پیشرفت بیماری بیشتر شود موفقیت دردرمان کم تر میشود.
وی افزود:درصدبسیارکمی ازبیماران حمله ندارند ودرمان در آنها تاثیری ندارد.
وی گفت:بیماری ام اس بیشتر در بین جوانان شایع است ودرزنان بین 20تا 40 سال بیشتر دیده می شود هنوزهیچ علت مشخصی برای این بیماری تشخیص داده نشده.
وی اضافه کرد:هنوز درمان قطعی برای این بیماری پیدا نشده است .امروزه ازدرمان های خوراکی و تزریقی برای کاهش حملات ام اس استفاده می شود.
دکترفرشته اشتری درپایان گفت: پیشگیری بهتر از درمان است و با داشتن یک زندگی سالم می توان از بروزاین بیماری وبسیاری ازبیماری ها جلوگیری کرد.
دریافت خبر از دنیز عزیز
منبع : سایت راسخون

۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام یه سوال؟چرا آمار ابتلا به این بیماری در ایران در سال گذشته 20 برابر کشورهای منطقه بوده؟چه تفاوتی در زندگی ما ومردم سایر کشورهای منطقه وجود داره؟به نظر من 2 تفاوت قابل ملاحظه وجود داره.
1-در ایران استفاده از مواد شیمیایی در مواد غذایی اعم از صنعتی و کشاورزی بدون نظارت و بیش از حد مجاز استفاده میشود . سموم وکودهای شیمیایی ومواد شیمیایی بکار رفته در صنایع غذایی به حدیست که خود کشاورز یا مسئول کنترل کیفی صنایع غذایی حاضر به استفاده از محصولات خود نیستند.شایددر ابتلا به این بیماری هم نقش داشته باشد.
2-در ایران ارتباط مخابراتی گوشیهای تلفن همراه بجای ماهواره از طریق فرستنده های زمینی صورت میگیرد و مخابرات مجبور است برای اینکه آنتن دهی بهتری داشته باشند وامواج از پشت ساختمانها نیز بخوبی منتقل شود شدت امواج را افزایش دهد درحالیکه با استفاده از ماهواره بدلیل احاطه بر فضای مورد نظر وبه اصطلاح مستقیم دیدن گوشیها توسط ماهواره نیاز به شدت بالا نیست.
به نظر من این دو مهمترین تفاوت ما وکشورهای منطقه است وشاید دخیل در ابتلا به این بیماری.