۱۳۸۹ فروردین ۲۱, شنبه

براي 300 بيمار ام‌‌.‌اس استان زنجان تشكيل پرونده داده‌ايم

مديرعامل جمعيت خيريه حمايت از بيماران مبتلا به ام.اس استان زنجان با اشاره به اينكه هنوز آمار دقيقي از اين بيماران وجود ندارد، گفت: در حال حاضر براي 300 بيمار تشكيل پرونده داده‌ايم.
اسماعيل رحماني امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: اين بيماري تاكنون تعداد نسبتا زيادي از افراد جهان را مبتلا كرده و با گذشت زمان نيز آمار مبتلايان به اين بيماري رو به افزايش است. وي با بيان اينكه آمار بيماري ام.اس در مناطق سردسير و معتدل بيشتر است افزود: اين موضوع با توجه به سن شايع آن كه افراد 18 تا 40 ساله و جمعيت فعال جامعه را در برمي‌گيرد يك موضوع نگران كننده است.
مديرعامل جمعيت خيريه حمايت بيماران مبتلا به ام.اس استان زنجان تصريح كرد: در حوزه حفظ و تامين سلامت جامعه همكاري‌هاي بين بخشي و مشاركت‌هاي مردمي دو ركن اساسي هستند كه محور مشاركت‌هاي مردمي و كانون‌هاي اجتماعي سلامت، موسسات خيريه با حضور خيران، واقفان و نيكوكاران از نقش برجسته‌اي برخوردار هستند.

وي ادامه داد: با توجه به آمار بالا و اهميت بيماري‌هاي خاص و نوپديد و ضرورت پرداخت به سلامت اين بيماران از جنبه‌هاي روحي، رواني، جسماني و معنوي ضرورت شكل‌گيري خيريه‌ها را فراهم مي‌سازد.
رحماني گفت: جمعيت خيريه حمايت بيماران مبتلا به ام.اس استان زنجان با حضور تعدادي از شخصيت‌هاي نيكوكار و متخصص پزشك به عنوان موسسان مقدمات تشكيل اين جمعيت را در اواخر سال 87 فراهم كردند.
وي اظهار داشت: پس از تدوين اساسنامه، جلسه هيئت امناي جمعيت تشكيل و هيئت مديره انتخاب شد و پس از اخذ مجوز از سازمان بهزيستي به طور رسمي آغاز به كار كرده است.
مديرعامل جمعيت خيريه حمايت بيماران مبتلا به ام.اس خاطر‌نشان كرد: جمع‌آوري آمار اطلاعات و تشكيل پرونده، ديدار با بيماران ام.اس، برگزاري مراسم و همايش‌هاي عمومي، اطلاع‌رساني و آموزش، ايجاد دفتر كار و شركت در كنگره بين‌المللي در شهر تبريز از جمله فعاليت‌هاي اين جمعيت از زمان تشكيل تاكنون بوده است.

۱ نظر:

iran گفت...

باسلام
جناب آقای اسماعلی پور
ریاست محترم هیت امنای جمعیت حمایت از بیماران .ام.اس زنجان
اززحمات شما مسولین محترم استان زنجان بخاطر خدمات وحمایت از بیماران ام. اس بعنوان یک شهروند بیمارام. اس. وایرانی تشکر می کنم.
ای کاش دراستان لرستان هم چنین مسولانی ومردمی خیر وباسخاوت بود وبه درد دل بیماران بیچاره ام .اس این استان رسیدگی می کردند.در لرستان وشهربروجردافراد زیادی بیمار ام.اس وجود دارد.که متاسفانه بعلت فقر وعدم آگاهی از وضعیت بیماری خودشان وخصوصاضعف وناتوانی مسئولین نه تنها کمکی نمی کنند بلکه بیماران بیچاره علبرغم هزینه های گزاف به خاطرتزریق یک آمپول مجبورند به شهرها واستانهای مختلف بروند.ای کاش آقای رئیس جمهور ووزیر محترم بهداشت ودرمان به این مشکل بانظر مثبت عنایت وحداقل مساعدتی داشته باشند وتسهیلاتی برای رفع مشکلات بیماران ام.اس دربروجرد ولرستان فراهم کنند .این حداقل خواسته یک شهروند بیمار از مسئولین کشورش می باشد
جناب آقای رحمانی ضمن تشکر از شما برادرارجمندخواهشمندیم فریاد مارا به گوش مسئولین برسانید