۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۹, یکشنبه

کمک " کندر " به درمان ام.اس واثبات تاثير ۹۵ درصدي آن در تقويت حافظه

پژوهشگران کشورمان با آ زمايش روي ۵۰ فرد سالمند دريافتند که کندر به ميزان بيش از ۹۵ درصد در تقويت هوش و حافظه افراد موثر است.
دکتر فريبرز معطر، عضو فرهنگستان گياهان دارويي دانشگاه علوم پزشکي تهران، با اعلام اين خبر در گفت وگو با خراسان تصريح کرد: علاوه بر اين خاصيت، کندر داروي بسيار موثر ضدالتهاب است و قابليت کمک به درمان بيماري  MS را نيز دارد.
وي ادامه داد: در طب سنتي ايران از گياه کندر به عنوان داروي تقويت کننده هوش و حافظه نام برده شده بود که ما نيز تحقيقات خود را در اين زمينه از ۲۰ سال پيش شروع کرديم و موفق شديم اين خاصيت کندر را در تقويت هوش و حافظه اثبات کنيم.
وي با تاکيد بر اثر ضدالتهابي اين گياه تصريح کرد: کندر حاوي ماده موثره اي به نام «بوز وليک اسيد» است که اثر ضدالتهابي بسيار بالايي دارد. مکانيسم ضدالتهابي بودن اين ماده هم بدين شکل است که «لونکوترين» را مهار مي کند و اگر ماده اي بتواند «لونکوترين» را مهار کند، التهاب را به ميزان زيادي از بين مي برد. در واقع ويژگي «بوز وليک اسيد» اين است که با مهار «لونکوترين» قادر است از سد مغزي عبور کند و التهابات مغز و مويرگ هاي موجود در سطح مغز را از بين ببرد.
التهاب در مغز يکي از عوامل آسيب ديدن نورون هاي عصبي است که موجب بروز بيماري MS مي شود. در واقع کندر با خون رساني بهتر به مغز، هوش و حافظه را افزايش مي دهد و با تاثير ضدالتهابي بر مغز و اکسون ها، از تخريب سلول هاي عصبي مغز که به ايجاد بيماري MS منجر مي شود، جلوگيري مي کند.
وي اضافه کرد: تاکنون تنها گياهي که اثر آن بر تقويت هوش و حافظه ثابت شده بود، يک گياه چيني بود که وقتي آن را با گياه کندر مقايسه کرديم، متوجه شديم اثر کندر در افزايش هوش و حافظه به مراتب بالاتر است. پس از آن که مقاله هاي ما در اين زمينه منتشر شد، يک هيئت علمي از آلمان به ايران آمد و در جريان تحقيقات ما به طور کامل قرار گرفت و پس از آن کندر به عنوان يک داروي موثر در افزايش هوش و حافظه به جهانيان معرفي شد.
وي گفت: هم اکنون در اصفهان ما از گياه کندر کپسولي به نام «ممرال» توليد کرده ايم که در داروخانه ها در دسترس عموم است و براي تقويت هوش و حافظه و جلوگيري از پيشرفت بيماري MS استفاده مي شود.دکتر معطر خاطرنشان کرد: مطالعات خود را در دانشگاه علوم پزشکي اصفهان، روي ۵۰ فرد سالمند انجام داديم و پس از تجويز روزانه ۳ عدد کپسول به مدت يک هفته، شاهد افزايش بيش از ۹۵ درصد هوش و حافظه در اين افراد بوديم.اين افراد همچنين اظهار داشتند که از وقتي که دارو را مصرف کرده اند، درد مفاصل آن ها نيز بهبود يافته است و توانايي راه رفتن پيدا کرده اند که اين مسئله ناشي از اثر ضدالتهابي بسيار بالاي کندر است.
دکتر معطر با اشاره به اين که هم اکنون ثابت شده است که کندر هيچ گونه آثار جانبي سوئي ندارد، خاطرنشان کرد: يکي ديگر از آثار بارز اين گياه که دانشمندان آلماني با مطالعات خود اثبات کردند درمان زخم روده است.آن ها همچنين نشان دادند علاوه بر اين کندر در جلوگيري از ابتلا به سرطان هاي روده و حتي درمان سرطان مغز در مراحل اوليه موثر است.شايان ذکر است که دکتر معطر تاکنون ۱۲ گياه دارويي منحصر به فرد را براي درمان بيماري هاي مختلف فرموله کرده که هم اکنون به بازار عرضه شده است.

منبع : روزنامه خراسان - مورخ یکشنبه 1389/02/12

 طریقه استفاده از کندر :
آن را کوبیده و هر روز صبح ناشتا یک قاشق مربا خوری از آن‌را در یک استکان آب حل کرده و مصرف کنید. می‌توانید آن را در دهان گذاشته و به صورت آدامس از آن استفاده کنید، البته در این حالت کندر کمی تلخ است.

هیچ نظری موجود نیست: