۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۳, پنجشنبه

استاندار خراسان شمالي:بيماران ام اس انتهاي توانمندي هستند

به گزارش خبرگزاري فارس از بجنورد، محمدحسين جهانبخش بعدازظهر امروز در همايش بيماران ام اس خراسان شمالي اظهار داشت: شما جلوه و عبرتي از انسان‌هايي هستيد كه دچار اين مشكل نيستند.

وي افزود: نعمت سلامتي و امنيت نعماتي هستند كه به خودي خود بزرگ بوده و بعضا مورد مغفول مانده‌اند.

نماينده عالي دولت در خراسان شمالي با تاكيد بر اينكه بايد همواره خدا را به خاطر تمام نعماتي كه به ما داده است شاكر باشيم، تصريح كرد: بايد قدر سلامتي خويش را بدانيم و به آنچه كه به ما داده نشده است، مقدر بدانيم و از شرايط موجود بهترين استفاده را ببريم.

وي گفت: همه ما مسئولان خدمتگزار وظيفه‌مند هستيم تا براي رفع مشكلات بيماراني كه با بيماري‌هاي خاص گلاويز هستند، بكوشيم تا مشكلات به حداقل برسد.

استاندار خراسان شمالي اذعان كرد: انسان‌هاي خير و نوعدوست در زمينه بيماران ام اس داريم و همه وقت و مال خود را به دور از شائبه‌هاي سياسي و خالصانه صرف بيماران مي‌كنند كه در حقيقت آنان با خدا معامله مي‌كنند.

وي در بخش ديگري با اشاره به اينكه در سطح خراسان شمالي قرار است 683 نفر جذب آموزش و پرورش شوند كه سهميه سه درصدي معلولان نيز لحاظ و بدين ترتيب 10 معلول استان به استخدام آموزش و پرورش درمي‌آيند، گفت: بايد سهميه سه درصدي استخدامي معلولان و همچنين 60 درصد اپراتورها از جامعه معلولان و نابينايان از سوي دستگاه‌هاي اجرايي استان مورد توجه قرار بگيرد.

جهانبخش اضافه كرد: در اين راستا يك تيمي از بهزيستي و استانداري تشكيل و نسبت به رعايت اين قانون توسط دستگاه‌هاي استان نظارت مي‌كنند.

وي با بيان اينكه خراسان شمالي از استان‌هاي پيشتاز در طرح مسكن مهر است، نسبت به ثبت‌نام و ساماندهي معلولان و همچنين بيماران خاص براي خانه‌دار شدن اين قشر اعلام آمادگي كرد.

استاندار خراسان شمالي با بيان اينكه اشتغال و مسكن از مشكلات بيماران خاص به شمار مي‌رود، خاطرنشان كرد: در اين راستا تلاش‌هاي زيادي از سوي مسئولان براي رفع مشكلات در حال انجام است.

مديركل امور اجتماعي استانداري خراسان شمالي با بيان اينكه نشست‌ها با بيماران خاص استان به صورت هر 45 روز يك بار برگزار مي‌شود، شمار بيماران خاص خراسان شمالي را 475 نفر اعلام كرد.

حسين برومند اظهار داشت: از اين تعداد 212 نفر را بيماران دياليزي، 93 بيمار پيوند كليه، 109 نفر ام اس تشكيل مي‌دهند.

مديرعامل انجمن ام اس خراسان شمالي هم در اين نشست اظهار داشت: انجمن ام اس استان يك شاخه از انجمن ام اس ايران است كه از چهار سال قبل در اين استان شروع به فعاليت كرد.

سهيلا پيدا هدف از تشكيل اين انجمن را ايجاد بانك اطلاعاتي بيماران، آموزش و پرورش، اطلاع‌رساني، هدايت و حمايت بيماران براي استفاده بهينه از سرويس‌هاي خدماتي عنوان كرد.

وي گفت: ارتباط مداوم و تماس با ساير انجمن‌هاي ام اس براي تبادل آخرين يافته‌هاي پزشكي درباره بيماران و ارائه طرح‌هاي علمي و تحقيقاتي و همچنين شركت در كنگره‌هاي بين‌المللي و ارائه مقاله براي يافتن راه‌هاي پيشگيري از ابتلا به اين بيماري از اهداف ارزشمند اين انجمن به شمار مي‌رود.

پيدا با بيان اينكه انجمن ام اس خراسان شمالي با وجود تمام مشكلات و كمبودها طي اين مدت توانسته با كمك نيكوكاران گام‌هاي مثبتي را انجام دهد، راه‌اندازي و تجهيز دفتر انجمن ام اس خراسان شمالي در بجنورد، تشيكل منظم جلسات هيئت‌مديره با حضور فعال اعضا براي گرفتن تصميمات، پيگيري مسائل و مشكلات بيماران و همچنين مشاركت در فعاليت‌هاي علمي در راستا تبادل اطلاعات را از جمله اقدامات اين انجمن اعلام كرد.

وي يادآور شد: طي اين مدت 35 نفر از بيماران به اردوهاي زيارتي مشهد مقدس، جلسات مشاوره خانواده، كلاس‌هاي آموزشي روانشناسي و روان‌درماني، تغذيه و يوگا براي مقابله با استرس‌ها و بيماري‌ها توسط دفتر انجمن ام اس خراسان شمالي انجام شده است.

در اين آيين كه در تالار حافظ بجنورد برگزار شد، از محمدمهدي شهرياري نماينده مردم بجنورد در مجلس شوراي اسلامي، سيدمجتبي علوي‌مقدم شهردار بجنورد، حسين برومند مديركل امور اجتماعي استانداري، سيدعلي اكبري مديركل درمان تامين اجتماعي، سيدعلي وكيلي معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي، علي آرميده مديركل خدمات درماني، علي كاظم‌زاده مديركل بهزيستي، محسن شهرياري، احمد معظمي و شماري ديگر از نيكوكاران به سبب حمايت از انجمن ام اس خراسان شمالي قدرداني شد.

در حاشيه اين نشست، نمايشگاهي از توانمندي‌ها و دست‌ ساخته‌هاي بيماران ام اس خراسان شمالي به نمايش گذاشته شده است.

هیچ نظری موجود نیست: