۱۳۸۹ خرداد ۶, پنجشنبه

موفقيت محققان در زمينه درمان بيماري ام‌اس چشمگير است

رئيس هيئت مديره انجمن ام‌اس قم گفت: موفقيت‌هاي پزشكان و محققان در زمينه درمان بيماري ام‌اس چشمگير و روزافزون است.عزيز‌الله حاجيان چهارشنبه شب در همايش «ام‌اس‌» كه در مركز بهداشت قم برگزار شد، با اشاره به فرم‌هاي چهارگانه بيماري ام‌اس گفت: عود كننده ـ بهبود يابنده، عودكننده اوليه، عودكننده ثانويه و پيش رونده ـ عود كننده فرم‌هاي چهارگانه بيماري ام‌اس را تشكيل مي‌دهد.
وي با بيان هشدارهاي پزشكي، به معرفي يك نوع فرم خاص پرداخت و بيان داشت: سندرم منفرد شامل علايمي مانند سوزن سوزن شدن در اندام‌ها و دوربيني در بينايي است و اگر دو علامت هم زمان در يك بيمار ديده شود و يا در دو زمان يك علامت مشاهده شود، به تشخيص ثابت ام‌اس در فرد مي‌رسيم.
رئيس هيئت مديره انجمن ام اس قم ادامه داد: جز داروهاي شناخته شده در اين زمينه يك سري درمان علامتي نيز وجود دارد كه البته در كتاب‌هاي علمي به ثبت نرسيده است.
وي ادامه داد: داروهاي علامتي علايم به جا مانده در بيمار را رفع مي‌كند و اين علائم شامل احساسات خستگي، زود اداراري و افسردگي است.
حاجيان در ادامه با اشاره به درمان‌هاي مكمل براي درمان بيماران ام اس تصريح كرد: اين درمان‌ها شامل فيزيوتراپي و تمرينات خاص است كه براي جلوگيري از تحليل عضلات، تغيير شكل ستون فقرات، زخم بستر و كنترل حركات روده انجام مي‌شود.
وي در پايان با اشاره به مطرح شده در خصوص سلول‌هاي بنيادين اظهار داشت: تحقيقات گسترده در طب كلاسيك در اين زمينه سابقه طولاني ندارد.
رئيس هيئت مديره انجمن ام‌اس قم افزود: البته جاي اميدواري است كه محققان به موفقيت 20 تا 30 درصد در اين زمينه نائل آمده‌اند.

دریافت خبر از دنیز عزیز

هیچ نظری موجود نیست: