۱۳۸۹ خرداد ۲۶, چهارشنبه

مديرعامل انجمن MS دزفول: بيماران MS نيازمند حمايت رواني هستند - تشكيل سيستم حمايتي منسجم ضروري است - فعاليت خيرين به حمايت از بيماران MS هدايت شود

مديرعامل انجمن MS دزفول گفت: به دليل اين كه بيماري MS پيش‌رونده و ناتوان‌كننده است، افراد مبتلا به اين بيماري كه بيشتر آنها جوان هستند گوشه‌گير و افسرده مي‌شوند و در نتيجه نياز دارند كه از سوي جامعه حمايت رواني شوند.

دكتر علي‌رضا ورشوكار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري ايسنا ـ منطقه خوزستان ـ اظهار داشت: انجمن MS دزفول 1000 عضو دارد كه برخي از آنها نيز بيماران ساكن در شهرهاي اطراف دزفول هستند. با توجه به اين‌كه بيشتر اين بيماران جوان هستند و اين بيماري نيز ناتوان‌كننده است، بيشتر اين افراد از نظر روحي و رواني آسيب‌ديده هستند.

وي افزود: جوان مبتلا به بيماري MS در مسايل مختلفي مانند كار، ازدواج و مسايل مالي با مشكل مواجه مي‌شود و حتي نگاه جامعه به وي نيز تغيير مي‌كند. در چنين شرايطي فرد مبتلا به MS راهي جز ماندن در گوشه خانه ندارد و در چنين شرايطي با احساس سربار بودن افسرده مي‌شود.

ورشوكار تصريح كرد: در حال حاضر افراد مبتلا به MS بيشتر از آن كه از كمبودهاي مالي رنج مي‌برند، از مسايل اجتماعي و روحي و رواني آسيب مي‌بينند و لازم است براي پيش‌گيري از اين آسيب‌ها سيستم حمايتي منسجمي تشكيل شود.

مديرعامل انجمن MS دزفول خاطرنشان كرد: در انجمن MS دزفول تلاش شده تا جايي كه در توان باشد همايش‌هاي شاد و مفرح براي بيماران مبتلا به MS برگزار شود ولي توان مالي انجمن محدود است.

وي بيان كرد: لازم است فعاليت خيرين به سمت حمايت از بيماران خاصي مانند MS نيز هدايت شود.

ورشوكار گفت: بسياري از اعضاي انجمن MS دزفول تحصيل‌كرده هستند، با اين وجود شرايط به گونه‌اي است كه نمي‌توانند در هيچ سازماني استخدام شوند و به همين علت با مشكلات مالي و روحي و رواني مواجه مي‌شوند.

وي افزود: در صورتي كه بتوان تحت حمايت يك سيستم حمايتي منسجم بيماران مبتلا به MS را به اردوهاي تفريحي برد و يا شرايطي براي آنها فراهم شود كه فعاليتي اجتماعي را آغاز كنند از بروز مشكلات روحي و رواني در اين بيماران پيش‌گيري مي‌شود

دریافت خبر از دنیز عزیز

هیچ نظری موجود نیست: