۱۳۸۹ آبان ۶, پنجشنبه

استاندار اصفهان: مصرف بي‌رويه کودهاي شيميايي وآفات باعث بروز بسياري از بيماري غيرواگيردار در استان شده است . رتبه بالايي در بيماري ام.اس و آلرژي درکشور داريم

استاندار اصفهان گفت: کليد خروج از مشکل زيست محيطي استان توجه ويژه به مقوله آب و زاينده‌رود است.

به گزارش خبرنگار ايسنا، عليرضا ذاکر اصفهاني در نشست مشترک شوراي حفاظت کيفي زاينده‌رود و کارگروه‌هاي زيست محيطي استان با اشاره به موقيعت جغرافيايي اصفهان و در مرکز ثقل حمل و نقل بودن کشوراظهار كرد: اين مرکز ثقل بودن فرصت‌ها و تهديداتي را براي استان داشته است.
وي با اشاره به تردد فراوان وسايل نقليه در کلان شهر اصفهان خاطر نشان کرد: مهاجرپذير بودن، اشتغال و جاذبيت اصفهان و تغيير اقيلم و خشکسالي‌هاي اخير موجب افزايش جمعيت اصفهان شده به طوري که در اين ماه با جمعيت بيشتري در شهر روبرو بوديم.
ذاکر اصفهاني 75 درصد منشا آلودگي هوا را ناشي از حمل و نقل و تردد خودروهاي فرسوده و 19 درصد آلودگي را ناشي از نيروگاه‌هاي اصفهان دانست و افزود: بايد با تمرکززدايي، خارج کردن وسايل فرسوده و معاينه فني خودروها به صورت دستوري آلودگي‌ها را کاهش داد.
استاندار اصفهان با بيان اينکه استان رتبه بالايي در بيماري ام.اس و آلرژي در کشور دارد، خاطر نشان کرد: مصرف بي‌رويه کودهاي شيميايي و آفات موجب بروز بسياري از بيماري غيرواگيردار در استان شده است.

هیچ نظری موجود نیست: